Tävlat, examination med hund och kennel läger...

1 vecka sedan jag var här inne, det är mkt i skolan just nu inför examinationer och allt..
Föra söndagen tävlade vi iaf i smålandstenar vi fick ett 2 a pris med 4 e´placering =).
Platsen blev flyttad till efter lydnadsdelen och därmed även tandvisningen, då ett ekipage ställde ut sin hund och tiden krokade med platsen.
Platsliggning 10
Tandvisning 10.
Linförighet 6. Hon stöter i, tränger och flakar
läggande 9 Något sakta ligg
Inkallning 8 Avslutet, då hon sprang förbi mig en bra bit.
Ställande 6 Jag saktade in mkt och gjorde kraftig DK
Apportering 8 Hon tar före kommando
Hopp ö hinder 9 Avslutet.
Helhetsintryk 7,5. Bedömningen blev mkt hanterande av hund och en riktigt trevlig hund =)
En retsam liten sädessärla :P
Pltasen var jag RIKTIGT nöjd över då en liten sädesärla gick omkring och retade henne, men hon låg prick stilla kollade på fågeln och sen på mig i 2 min. Så efter allt slit med att man INTE får jaga fågel har det gett resultat jiipi =D.
Men med en liten Alv ska man inte tro att allt ska gå på rosor och vara enkelt, så efter helhetsintryck poängen drog hon av paln över en väg och tyckte att hon kunde ta ett varv med grabbarna som spelade fotboll :O. PINSAMT haha. Så nu tränar vi på att kunna jobba vid fotbollar som rör sig och att man inte får röra de hehe..
Den 17 Maj har vi Examination med en annans hund jag fick första tiden och har en hel timma på mig att lära denna hund ett moment och jag har 4 olika att välja mellan. Medans det sista ekipaget har hela 4 timmar på sig, lite skillnad i tid.
Den 27-29 Maj blir det kennelläger hos uppfödaren Mathias på Mallibox kennel, ska bli riktigt roligt och lärorikt att få testa på olika grenar och jobba vidare inom ipo´t, som jag verkligen vill lära mig mkt mer om.
Och förhoppningsvis blir det vidarutbildning inom hund efter skolan och sommarjobbet=), känns som ett kanon år det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0