Studietid och hundträning.

Eftersom vi hade studietid idag tog vi sovmorgon till halv 9, Sen ut på en promenad med hundarna, skyddsarm och kameran åkte med ut för en gångs skull =).
Sen till skolan för ett möte ang. vårat projekt arbete och sen ner på våran extra lektion med Markus problemhund och hundproblem =).
Igår var en riktig sjuk dag. Påväg ner till hundstallet ser vi en massa "frön" flyga omkring, men så kom Louise på att det var deras dunkudde, så det var fullt med dun som flög omkring ute :P. Alva/Ozzy hade alltså slitit ut kudden ur boxen busat och slitit omkring den i uteboxen grrr. Ja in på lektion, där står läraren helt alvarlig och säger att vaktmästaren har ringt för att dunet har åkt in i ventilationssystemet och det måste plockas upp med en gång, Shit PINSAMT...
Jag sa att jag förstod det och skulle ut för att städa då alla i klassen + läraren bryter ut i ett gapflabb för att jag gick på deras skämt ;P hahaha.
Sen var Alva ensam i 2 timmar hemma för att vi skulle storhandla, Hon lyckades under den tiden slita sönder sin hundbädd i några bitar, gahh förstår inte vad hon håller på med men troligtsvis beror det väll på stressen i hundstallet och hon inte hade hunnit varva ner, men för säkerthets skull ska jag backa i ensamhetsträningen och minska utrymmet mer igen.
Alva bjuder iaf på mkt saker, tror aldrig jag har varit med om en hund som hittat på så mkt hyss som denna dam och fler lär det ju bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0