Lycklig matte & nöjd hund.

Ibland känns livet så underbart..

Idag har jag vikarierat på en förskola 4 timmar och imorgon blir det 7 timmars arbete på en annan förskola =). Hundar och barn är underbart och det känns så underbart att ha allt det runt sig, jag hoppas verkligen att jag kommer att komma in så jag kan studera till förskollärare nästa år, det skulle verkligen va underbart =).

 

Imorgon får vi dessutom nyckeln till radhuset, det blir mkt att renovera men vi får ju det precis som vi vill ha det.

 

Kvällspromenaden gjorde bara allt ännu bättre då Alva verkligen visar sina framsteg nu =). Vi stannade till vid en fotbollsträning min plan var att köra en stilla fotposition med fokus på mig och det gick kanon, nästa steg 5 steg linförighet med fullt fokus på mig, även detta fungerade utmärkt. Sista steget innan jag gick vidare var 10 steg linförighet precis bredvid fotbolls planen, precis när vi är bredvid målet sparkas en boll in i räcket, jag ser hur Alva tänker kolla till, men kommer på sig att NEJ det är fel och håller ännu bättre fokus, position och en skit bra attityd <3 Älskade hund =D.

 

Vid skolan stannade vi till och körde en linförighet på 20 steg rakt fram, första gången bröt hon vid 19, tokigt och vi började om, denna gång gick hon 20 steg med full fokus, pos och attityd :). Tränade även höger och vänster svängar vilket även de gick kanon bra. Vid sista passet gick en husse med sin hund förbi, kanon störning och även det fungerade utmärkt.

 

Nu ligger Alva utslagen och trött på golvet efter massa träning och nosarbete =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0