Tävlingsdebuten..

Riktigt nervöst och jobbigt, men vi klarade oss igenom programet med 115 p, inte så bra, men mkt pga mig.
Jag var nervös så jag skakade, gjorde dubbelkommandon som jag inte gör annars :S, så inte konstigt att mitt lilla hjärta tappade koncentrationen på mig o blev seg i läggandet, läggandet la hon sig, men vi har bara tränat på det i ca 2 dagar, hopp över hinder kan hon, men hon tappade koncetrationen ordetligt på slutet och var jätte trött.
Inkallning
Inkallning.
Apportering.
Läggande u gång.
Platsliggande: 8 - Hon nosade o jag fick ge dk.
Tandvisning: 10
Linförighet: 6 - Nosade, trängde i v sväng, vid sväng och jag gav dk
Läggande: 7,5 - långsamt och dk
Inkallning: 9 - hon gick ej in i position
Ställande 0 - la sig
Apport: 8 - tog den utan kommando
Hopp ö hinder: 0
Helhetsintryck: 7- Något okoncentrerad
Ett 3 e´pris och  placering 6.
Ja våran fösta tävling jag ville se vart vi låg och vad vi behöver träna mer på. Så nu är det bara att köra hårt fram till den 1 Maj i Smålandsstenar =)
Så nu vet jag vad vi ska jobba med o det blir mkt uthållighet för att orka koncentera sig och jobba hårt för belöningen =).


Prisutdelning.
Grattis till er=D.

Kommentarer
Postat av: Louisek - ett aktivt hundliv

Ni var jätteduktiga min vän. Tyckte det var skitbra presterat, det såg nog bättre ut än vad det kändes ! Det vet du ju nu med efter du såg filmen ! Nästa gång löper hon ju inte heller, då går det super !

Krambanan

2011-04-14 @ 15:19:23
URL: http://louisek.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0